Wyślij do nas zapytanie :) ikona mail alereklama.lublin@gmail.com ikona tel 517

wizualizacja
projekt
GRATIS!
bezpłatna
dostawa
0zł
lokalna
firma z
tablica z napisem 'Lublin'

Prowadzenie fanpage na Facebooku w wykonaniu lubelskich dealerów samochodów

Analizujemy Facebooki – czyli prowadzenie fanpage w wykonaniu lubelskich dealerów samochodów

Efektywne prowadzenie fanpage, to nieprzeciętna umiejętność. Zobacz jak lubelscy dealerzy samochodów radzą sobie na Facebooku. Z tego artykułu dowiesz się, którym firmom udało się zdobyć najwięcej kliknięć „Lubię to!”, a które zaniedbują to potężne narzędzie marketingowe?

Tym artykułem rozpoczynamy nowy cykl pt. „Analizujemy Facebooki”. Jest to jednocześnie premierowy wpis na blogu alereklama.com.pl 🙂 W cyklu „Analizujemy Facebooki” będziemy brali pod lupę lubelskie firmy z różnych branż, pod kątem ich aktywności w najpopularniejszym portalu społecznościowym jakim jest Facebook. Jak zaraz się przekonacie, efektywne prowadzenie fanpage, to nieprzeciętna umiejętność. Na pierwszy ogień idzie branża bardzo bliska mojemu sercu, z uwagi na motoryzacyjną pasję, a dokładnie dealerzy samochodów. Analizie poddane zostaną lubelskie firmy, które są oficjalnymi dealerami nowych samochodów, łącznie 26 marek reprezentowanych przez 20 firm.

Prowadzenie fanpageco bierzemy pod uwagę ?

Poza magiczną liczbą polubień, zwrócimy uwagę na staż na Facebooku, czyli od kiedy prowadzone są profile. Niewątpliwie będzie to dowodem na nowoczesne podejście do marketingu. Poza tym sprawdzimy, czy dealerzy na swoich stronach internetowych umożliwiają odwiedzającym „łatwe” polubienie swojego profilu na Facebooku, a także co właściwie jest na nich publikowane. Wszystkie te dane zestawione razem zobrazują kondycję firmowego fanpage’a na tle lokalnej konkurencji. Koniecznie przeczytajcie wnioski i podsumowanie! Już wkrótce przekonacie się, które firmy na Facebooku są wzorem do naśladowania, a które mają przed sobą sporo pracy w rozwijaniu tego kanału komunikacji z Klientami.

Jak widać na umieszczonej infografice niektóre dane mogą być zaskakujące, dlatego od razu przystępujemy do wniosków.

Liczba polubień

Z jednej strony im więcej tym lepiej, a z drugiej strony, to nie ilość, a jakość fanów ma znaczenie. Co z tego, że będzie ich dużo, jak nie będą reagowali na Twoje treści. Facebook wysoko ceni umiejętność zaangażowania fanów, zwiększając zasięgi treści naturalnie budzących reakcje czy komentarze. Łapką w górę oznaczyliśmy wszystkich dealerów, którym udało się osiągnąć czterocyfrową liczbę fanów. Równa połowa, czyli 10-ciu dealerów może cieszyć się liczbą fanów większą niż tysiąc. Największą liczbę fanów zgromadzili: Żagiel Auto (dla Skody) – 3595 fanów, Autohaus Otto (dla Audi) – 2921 fanów oraz Nobile Motors (Mercedes) – 2326 fanów. Gratulacje dla tych trzech firm – to niezłe wyniki!

Staż na Facebooku

Ten parametr świadczy o tym, czy dealer idzie z postępem i duchem czasu, ale bezpośrednio zależy od daty rozpoczęcia działalności. Im wcześniej został zauważony potencjał Facebooka tym lepiej. Jako pierwsi dostrzegli go w marcu 2012 roku dealerzy BMW Best Auto oraz Toyota Auto Park – gratulacje za odwagę! W 2012 roku firmowe profile założyli również: Sabat (Hyundai), Auto Broker (Citroen, Hyundai, Suzuki) oraz PZMOT (Fiat). W przypadku PZMOT-u warto zwrócić uwagę, że jest to ogólny profil szerokiej działalności PZMOT. Najmłodsze profile, utworzone w 2017 roku posiadają: Scandinavia Auto (Volvo), Technotop (dla Isuzu), Żagiel Auto (dla Hondy) oraz Prasek (Peugeot). Te dwie ostatnie firmy dokonały tego w grudniu 2017 roku!

Recenzje

Warto zwrócić uwagę, że nie wszyscy dealerzy udostępniają zakładkę Recenzje, przez co Klienci nie mają możliwości wystawiania opinii. Mocno asekuracyjne rozwiązanie, ale na dłuższą metę działanie niekorzystne. Prowadzenie fanpage bez recenzji nieco mija się z celem. W tej kategorii bryluje BMW Best Auto – wzór godny naśladowania – ocena 5 na 5 z 51 opinii, które aż miło się czyta. Ponownie na słowa uznania zasługuje Żagiel Auto (dla Skody) – ocena 5 na 5 z 24 opinii. Brawa należą się również dla lubelskiego dealera Toyoty – firmy Auto Park – ocena 4,9 na 5 z 43 opinii. Warto wspomnieć też o firmach Technotop (dla Kia) – ocena 5 na 5 z 9 opinii oraz Parexbud (Mitsubishi) – ocena 5 na 5 z 7 opinii.

Teoretycznie, najmniej zadowolonych klientów w Lublinie – o dziwo, ma szwedzka marka premium. Mowa tu o firmie Scandinavia Auto – dealer Volvo – ocena 3,8 na 5 na podstawie 11 opinii. Próba niezbyt duża, więc nie osądzamy, jest to jednak najniższa ocena w zestawieniu. Być może klienci skandynawskiej marki są bardziej powściągliwi w rozdawaniu pozytywnych opinii – czas pokaże. Podejrzanie natomiast wygląda liczba recenzji (214!) dealera Dacia Nazaruk Service (ocena 4,2 na 5) – sporo ocen pochodzi od autorów… mieszkających w Rumunii! 😉

Zdjęcia i filmy

Tutaj również nie chodzi o ilość, a o jakość i atrakcyjność zamieszczanych zdjęć, grafik i filmów. Patrząc na liczby, prowadzą Nobile Motors (Mercedes), Żagiel Auto (dla Skody) oraz Parexbud (Mitsubishi) – na każdym profilu ponad tysiąc zdjęć i dziesiątki filmów. Nobile Motors nie dość, że ma najwięcej zdjęć na osi czasu, to często wzbudzają one sporo emocji i zainteresowania – generalnie bardzo dobrze prowadzony profil na Facebooku, dużo fajnych, lekkich zdjęć!

Odnośnik do fanpage ze strony dealera

To niby drobiazg, ale nie wszyscy z tego korzystają – podział znowu jest prawie pół na pół. Odnośnik na stronie internetowej dealera do profilu na Facebooku, to dodatkowa szansa na zdobycie polubienia. W praktyce widać jednak, że takie braki nie przeszkadzają osiągnąć nawet pozycję lidera – przykład Żagiel Auto (Skoda). Czerwony minus oznacza brak linku ze strony dilera do profilu na Facebooku lub link działający niepoprawnie (Mazda Matsuoka Motor linkuje do Łodzi!).

Podsumowanie – lubelscy dealerzy samochodów na Facebooku

Jeśli prowadzenie fanpage na Facebooku „nie idzie”, to albo nie poświęcamy temu wystarczającej uwagi, chociażby nie mając dedykowanej osoby od marketingu lub brakuje pomysłów i większego planu jak to robić. Prowadzenie fanpage, w formie firmowego profilu to w zasadzie podstawy wykorzystania Facebooka do realizacji celów biznesowych. Facebook oferuje o wiele więcej możliwości m.in. takich jak bardzo precyzyjne kierowanie reklam oraz zbieranie danych o potencjalnych klientach za pomocą Pixela Facebooka. Facebook, to najpotężniejsze narzędzie reklamowe, którego pomijanie w planowaniu działań marketingowych, równa się z utratą wielu szans.

Budowanie społeczności na Facebooku nie jest tematem łatwym. Jak więc zdobywać fanów? Najlepiej wczuć się w rolę klienta, który pyta: co mi to da, że polubię Twój fanpage? Tworząc i rozwijając fejsbukowy profil dobrze jest mieć to pytanie zawsze na uwadze. Pozwoli to zamieszczać dobre treści, które będą dawały klientowi realną wartość np. wiedzę, informacje, emocje, czy pozytywne odczucia. Może to być np. informacja o wyjątkowej ofercie cenowej na auto testowe lub zajawka, że najnowszy model już zagościł w salonie w Lublinie, promocja na serwis, ciekawe zdjęcia (z lokalnymi akcentami) albo zwięzła fotorelacja ze spotkania z Klientami. Generalnie warto stawiać na lokalność i podkreślać związek z Lublinem i Lubelszczyzną, pokazywać salon, samochody i pracowników, a także Klientów w niebanalnych ujęciach – dokumentując ulotne chwile i ważne momenty z życia salonu.

Przeglądając profile wszystkich dealerów z zestawienia można dojść do wniosku, że w sumie wielu z nich postępuje wg. powyższych schematów, ale tylko nielicznym udaje się przykuć uwagę fanów. Jak zwykle na Facebooku, kluczem do sukcesu jest kreatywność i chociaż minimalne wyjście poza te schematy. Daje to świetne efekty, ponieważ ludzie w końcu wchodzą na Facebook dla rozrywki i relaksu, więc musi być łatwo, lekko i przyjemnie.

Podsumowania ciąg dalszy – król jest tylko jeden

Nie jest to artykuł sponsorowany, ale moim subiektywnym liderem jest dealer samochodów marki Mercedes-Benz – firma Nobile Motors. Od razu dodam, że nie jestem wyjątkowym fanem tej marki, ale jakby nie patrzeć na pewno jest ikoną motoryzacji, wybitnie rozpoznawalną marką, produkuje samochody marzeń i można byłoby tak długo, długo o niej opowiadać. Nie wykluczone, że m.in. właśnie te czynniki sprawiły, że ma całkiem pokaźną grupę fanów (drugie miejsce w zestawieniu ilości fanów). Fanpage Nobile Motors ma też interesujący kontent (treść, zawartość) i atrakcyjny materiał zdjęciowy, który jest kluczowy na Facebooku. Zdjęcie poniżej jest tego najlepszym przykładem. Brawo Nobile Motors!

Analizujemy Facebooki – czyli prowadzenie fanpage w wykonaniu lubelskich dealerów samochodów

Źródło: Nobile Motors – https://www.facebook.com/MercedesBenzNobileMotors

Sprzedaż nowych samochodów w dużej mierze opiera się na budowaniu długotrwałych relacji z Klientami. Obowiązek ten głównie spoczywa na handlowcach, których po części można od tego odciążyć, wykorzystując do tego właśnie efektowne prowadzenie fanpage na Facebooku. Jeśli jesteś Właścicielem, Dyrektorem lub Szefem Sprzedaży salonu i po zapoznaniu się z raportem stwierdzasz, że fanpage Twojego salonu nie jest tak dobry jak mógłby być – zapraszam do kontaktu. Zachęcam także do komentowania i udostępniania, będzie to silną motywacją aby tworzyć kolejne interesujące raporty i artykuły.

Piotr Paczos
reklama@alereklama.com.pl
tel. 517 875 900

Zdjęcie tytułowe: Nobile Motors – https://www.facebook.com/MercedesBenzNobileMotors
Marki i dealerzy w zestawieniu:

1. Alfa Romeo
– Automobile Torino – https://www.facebook.com/Automobile.Torino.Lublin
2. Audi
– Autohaus Otto – https://www.facebook.com/audiautohausotto
3. BMW
– Best Auto – https://www.facebook.com/DealerBMWMBestAuto
4. Chevrolet
– Energozam Kalinówka – https://www.facebook.com/energozam
5. Citroen
– Auto Broker – https://www.facebook.com/AutoBrokerLublin
– Fix Forum Lider – https://www.facebook.com/FIX-FORUM-LIDER-Lublin
6. Dacia
– Carrara – https://www.facebook.com/carrara.dacia.lublin
– Nazaruk Service – https://www.facebook.com/DaciaLublin
7. Fiat
– Automobile Torino – https://www.facebook.com/Automobile.Torino.Lublin
– PZMOT OZDG – https://www.facebook.com/CentrumMotoryzacyjnePzmLublin
8. Ford
– Carrara – https://www.facebook.com/carrara.ford
9. Honda
– Żagiel Auto – https://www.facebook.com/hondazagielauto
10. Hyundai
– Auto Broker – https://www.facebook.com/AutoBrokerLublin
– Sabat – https://www.facebook.com/Hyundai-Lublin-Sabat
11. Isuzu
Technotop – https://www.facebook.com/Isuzu-Technotop-Lublin
12. Jeep
– Automobile Torino – https://www.facebook.com/Automobile.Torino.Lublin
13. Kia
– Technotop – https://www.facebook.com/KIA-Technotop-Lublin
– Auto Marketing – https://www.facebook.com/kiaautomarketing
14. Mazda
– Matsuoka Motor – https://www.facebook.com/Mazda-Matsuoka-Motor-Lublin
15. Mercedes
– Nobile Motors – https://www.facebook.com/MercedesBenzNobileMotors
16. Mitsubishi
– Parexbud – https://www.facebook.com/mitsubishilublin
17. Nissan
– Autoniss – https://www.facebook.com/autoniss
18. Opel
– Energozam Kalinówka – https://www.facebook.com/energozam
19. Peugeot
– Prasek – https://www.facebook.com/peugeot.lublin.prasek
20. Renault
– Carrara – brak
– Nazaruk Service – https://www.facebook.com/renaultnazaruk
21. Skoda
– Autohaus Otto – https://www.facebook.com/skodaautohausotto
– Żagiel Auto – https://www.facebook.com/SkodaZagielAuto
22. Subaru
– Technotop – https://www.facebook.com/Subaru-Technotop-Lublin
23. Suzuki
– Auto Broker – https://www.facebook.com/AutoBrokerLublin
24. Toyota
– Auto Park – https://www.facebook.com/AutoParkLublin
25. Volkswagen
– Autohaus Otto – https://www.facebook.com/volkswagen.autohausotto
26. Volvo
– Scandinavia Auto – https://www.facebook.com/VolvoScandinaviaAuto

Loading...