Preferujemy kontakt mailowy :)
ikona mail reklama@alereklama.com.pl
ikona tel 517

dobre
ceny
PLN
bezpłatna
dostawa
0zł
lokalna
firma z
tablica z napisem 'Lublin'

Mieszkańcy województwa lubelskiego na Facebooku – sprawdź komu media społecznościowe spodobały się najbardziej? (Audience Insights)

Mieszkańcy województwa lubelskiego na Facebooku - Audience Insights - Statystyki grupy odbiorców

W tym artykule porównamy dane o użytkownikach Facebooka zgromadzone w Audience Insights (Statystyki grupy odbiorców) ze stanem i strukturą ludności w województwie lubelskim na podstawie opracowania Urzędu Statystycznego w Lublinie. Przy okazji, jeśli zastanawiasz się gdzie szukać klientów dla swoich produktów lub usług oraz czy warto angażować czas i środki na prowadzenie firmowego konta na Facebooku, to przeczytaj ten artykuł do końca.

Facebook, nazwę wewnętrznego narzędzia Audience Insights tłumaczy jako Statystyki grupy odbiorców. Brzmi enigmatycznie i w sumie nie wiadomo o co chodzi? A jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze. Nie bez powodu Facebook śledzi zachowania wszystkich swoich użytkowników. Zebrane w ten sposób dane ułatwiają reklamodawcom targetowanie swoich reklam, a to właśnie przychody z reklam są głównym źródłem utrzymania Facebooka. Pewną część z tych skrupulatnie zgromadzonych danych, Facebook udostępnia właśnie w narzędziu Audience Insights – Statystyki grupy odbiorców. Za pomocą narzędzia Audience Insights możemy ustalić wiele interesujących faktów i zebrać jednocześnie niezbite dowody, że warto chociażby prowadzić profil firmy na Facebooku. Nie wspominając już o możliwościach precyzyjnego kierowania reklam wprost przed nos, a właściwie oczy, potencjalnych klientów.

Lubelskie na Facebooku

Przyjrzyjmy się zatem, czego możemy dowiedzieć się o użytkownikach Facebooka, jeśli w narzędziu Audience Insights utworzymy grupę odbiorców z lokalizacją zawężoną do województwa lubelskiego. Otóż wyświetli nam się zacna liczba 600 – 700 tysięcy aktywnych osób miesięcznie. Faceboook, tłumaczy przy tym, że „Szacowane wartości są oparte na wybranych umiejscowieniach i kryteriach targetowania oraz uwzględniają czynniki takie jak zachowanie użytkowników Facebooka, dane demograficzne użytkowników i dane dotyczące lokalizacji. Wartości te umożliwiają oszacowanie liczby osób w danym obszarze, które mogą zobaczyć reklamę firmy. Ich celem nie jest uzyskanie zgodności z szacowanymi wartościami populacji lub spisu ludności”.

Dla porównania zestawimy te dane ze stanem i strukturą ludności w województwie lubelskim na dzień 30 czerwca 2017 r. na podstawie opracowania Urzędu Statystycznego w Lublinie, które ukazało się w październiku 2017 r. Według danych szacunkowych w dniu 30 czerwca 2017 roku w województwie lubelskim mieszkało 2 129 260 osób, co stanowiło 5,5% ogółu ludności Polski. Mężczyźni stanowią ponad 48%, a kobiety niespełna 52%. Porównując to z danymi z Facebooka, wychodzi na to, że jedna trzecia mieszkańców naszego województwa coś tam sobie na tym portalu społecznościowym ogląda, czyta, klika i pisze.

Według danych szacunkowych Urzędu Statystycznego w Lublinie w wieku 19-24 lata w województwie lubelskim mamy 158 567 osób (tzw. edukacyjna grupa wieku), natomiast w wieku 65 lat i więcej 365 029 osób. Niestety Urząd Statystyczny w Lublinie, w październikowym raporcie, nie podaje wprost liczby osób w wieku 25 – 64 lata. Można ją natomiast mniej więcej oszacować na ponad 1 170 000 osób – dane dotyczą całego województwa lubelskiego. Porównajmy teraz te dane w informacjami jakie zebrał o użytkownikach Facebook.

Seniorzy na Facebooku

Rozpoczniemy niejako od końca, ponieważ na początek zajmiemy się grupą w wieku 65+. Facebook podaje, że takich aktywnych użytkowników ma 15 – 20 tysięcy osób miesięcznie. Oznacza to, że 4-5% osób w wieku 65+ bywa na Facebooku. Pochwalcie się w komentarzach, jeśli macie babcię lub dziadka aktywnie spędzających czas na Facebooku. Jeśli więc akurat seniorzy stanowią grupę docelową, nawet takich użytkowników można śmiało szukać na Facebooku. Ta grupa docelowa dość chętnie klika w reklamy (wskaźnik 5), ale już swoje polubienia rozdaje bardzo roztropnie i w niewielkich ilościach. Ulubione strony z TOP10 najpopularniejszych kategorii wśród grupy odbiorców 65+ to: Polub Lubelskie, Centrum Kultury w Lublinie, Dziennik Wschodni, Zamość i Roztocze (Zamojszczyzna), Lublin Airport LUZ, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Lublin (Poland), Radio Maryja, Modna w każdym wieku oraz ZdrowyPortalORG.

Edukacyjna grupa wieku?

Mieszkańcy województwa lubelskiego w wieku 19-24 lata – tutaj Facebook podaje 150 000 – 200 000 aktywnych osób miesięcznie. Teoretycznie wychodzi na to, że wszyscy z 158 567 osób są użytkownikami Facebooka. Jeśli macie znajomych, czy rówieśników w tym wieku, którzy nie mają Facebooka, to dajcie o tym znać w komentarzach 😉 Aktywność tej grupy na Facebooku jest znacząca i widać spore zaangażowanie w rozwijanie przez nią idei mediów społecznościowych. Mieszkańcy województwa lubelskiego w wieku 19-24 lata, bardzo często rozdają polubienia postów oraz klikają w reklamy (wskaźniki odpowiednio 17 i 15), dość często także komentują (wskaźnik 6). 90% z nich korzysta z Facebooka tylko przez urządzenia przenośne, co jest szalenie ważną informacją jeśli chcesz wyświetlić reklamę takiej właśnie osobie. Ulubione strony z TOP10 najpopularniejszych kategorii wśród tej grupy odbiorców to: Party Hard, Rzut Beretem, Brand Music Club, Riviera Klub Plażowy, OSTRO, House of Sound, Club Corrado – SuchowolaFaszyn from Lublin, Tarasy Zamkowe, Lublin Plaza, Atrium Felicity, Outlet Center Lublin, Let Me Out Lublin, Soho Club, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Centrum Kultury w Lublinie oraz Nad Jeziorem Białym w Okunince.

Moja grupa (i zapewne większej części czytających ten artykuł)

Na koniec grupa, która w praktyce ma największą siłę nabywczą czyt. zasoby pieniężne i skłonność do zakupu dóbr i usług (w tym również na kredyt). Mowa tu o grupie 25 – 64 lata. Tak jak już pisałem wcześniej, niestety Urząd Statystyczny w Lublinie w październikowym raporcie nie podaje wprost liczby osób w wieku 25 – 64 lata. Można ją natomiast oszacować na ponad 1 170 000 osób – dane dotyczą całego województwa lubelskiego. Facebook podaje natomiast 400 000 – 450 000 aktywnych osób miesięcznie, co stanowi około 34 – 38% tej grupy. Użytkownicy w wieku 25 – 64 lata, chętnie klikają w reklamy (wskaźnik 11) oraz polubienia postów (wskaźnik 9), rzadko natomiast podejmują działania takie jak komentowanie czy udostępnianie postów. Co ciekawe, ale aż 75% z nich korzysta z Facebooka tylko przez urządzenia przenośne. Ulubione strony z TOP10 najpopularniejszych kategorii wśród tej grupy odbiorców to: Polub Lubelskie, TVP 3 Lublin, Arena Lublin, IKEA Po Sąsiedzku, Dziennik Wschodni, Kronika Tygodnia, Fani Pogody, Lublin700, Zajrzyj w lubelski talerz – co, gdzie, za ile?, Lubię Lublin, Lublin Airport LUZ, Centrum Kultury w Lublinie, Tanie loty z Lublina, Outlet Center Lublin, Atrium Felicity, Tarasy Zamkowe oraz Lublin Plaza.

Podsumowanie

Podsumowując te dane, przychodzi mi do głowy, jedno proste spostrzeżenie. Internet ma ogromny wpływ na nasze życie, a media społecznościowe, w tym przede wszystkim Facebook, zmieniły sposób komunikowania się. Na pytanie, czy warto angażować czas i środki na prowadzenie firmowego konta na Facebooku? Moim zdaniem odpowiedz brzmi: zdecydowanie tak! Powyższe dane mówią same za siebie, a liczba aktywnych użytkowników Facebooka w najbliższych latach, zapewne będzie nadal rosła.

 

Loading...